Benvinguts!

Benvinguts a tots i a totes,
Som sis noies de 3r de Magisteri infantil que ens han proposat crear un blog. Aquest és doncs el nostre espai a la xarxa en el qual ens agradaria que tots hi participéssiu.Volem oferir un ampli ventall de possibilitats didàctiques per l’educació infantil en l’àmbit de les noves tecnologies i compartir experiències viscudes.
Ens voleu acompanyar? Som-hi!

divendres, 23 d’abril del 2010

L'ENTREVISTA...


Aquí us deixem una entrevista que em realitzat al Sr. Joan Font, coordinador d'informàtica d'un centre on també realitza la tasca de mestre d'Educació Primària. Des d'aquí li donem les gràcies per deixar-nos conèixer una mica més a fons les diferents tasques que implica aquesta feina dintre de l'escola.

-Quines responsabilitats i tasques implica ser coordinador d'informàtica d'un centre?

Potser la que destacaria seria la de coordinar totes les accions que vagin encaminades a les TIC, que funcionin de forma eficient i correcta i sobretot, que s'aprofin al màxim. La realitat és que s'ha de tenir un ampli ventall de coneixements de software entre d'altres, ja que en moltes ocasions els problemes s'han de solucionar de manera directa per falta de suport tècnic.
Crec que la bona voluntat de tot el professorat per a que tot això sigui factible és indispensable, i en el nostre centre per sort, conto amb el suport de tots.

-Com ha coordinador, com es desenvolupa un dia de treball habitual?

Ufff! Aquestes coses són imprevisibles! Però la majoria de vegades acabo resolent diferents problemes que surten de manera imprevista quan s'està realitzant una tasca als ordinadors...etc.

-Quines són les tasques més pesades? I les més agraïdes?

Les més pesades diria que són les noves instal·lacions de diferents programes ja que encara he d'anar ordinador per ordinador i de vegades són lentes, per tant perdo molt de temps. Sens dubte la més agraïda o la que a mi m'agrada més és la coordinació pedagògica de l'utilització de les TIC amb altres mestres del centre, amb diversos objectius, com per exemple investigar les diferents posibilitats de l'us de les TIC.

-Es necessita l'ajuda de diferents tècnics d'informàtica?

Penso i considero que és imprescindible perquè, de fet, els aspectes tècnics del manteniment no hauria de ser una feina o tasca del coordinador d'informàtica, ni tampoc la part més important. Al nostre centre rebem l'ajuda especialitzada de diferents tècnics que ens porten un bon control de tots els aparells i realitzen totes les feines adequades per a que la seva utilització i que el seu funcionament sigui òptim.

-Com creu que podria millorar l'informàtica als centres? Què escolliria com a important pel bon funcionament d'un centre?

Un bon disseny a partir del principis com; una mínima disperció de models d'ordenadors, una red ben implantada, un sistema de recursos de red adaptats a les necessitats del centre i pensat per a que pugui crèixer fàcilment i tingui una bona adaptació, un treball de reflexió de tot el professorat i sobretot, un bon servei de manteniment amb tècnics que coneguin bé el centre i tinguin clar quines són les seves necessitats.
El Departament d'Educació i moltes vegades els centres, treballen sense planificació i el resultat és una red de recursos TIC molt díficil de gestionar.

-Quan vostè va fer la carrera, va tenir l'oportunitat de realitzar alguna assignatura relacionada amb les noves tecnologies?

No, quan jo estudiava no hi havia assignatures de caire informàtic, tot i que quan vaig acceptar el càrrec de coordinador informàtic vaig haver d'assistir a un curs de formació durant un any on ens van formar sobre les TIC, formació de blogs, pissarres digitals,...

- Creu que aquesta assignatura és important per un futur mestre?

Si, perquè avui dia les noves tecnologies tenen una gran importància i cada vegada més els nens ho tenen més present a la seva vida diària.
És més, tot mestre ha d'estar en constant formació, sobretot en aquesta matèria que constantment cavia, hem de tenir en compte també que els alumnes moltes vegades superen en formació pràctica als mestres i hem d'intentar que això no succeeixi.

- Amb el pressupost que arriba a les escoles, és possible el manteniment de materials com les pissarres digitals?

A l'escola on jo treballo sí que és possible, ja que en una escola petita els recursos necessaris també són més petits i el manteniment no ens surt tan car, tot i que alguns dels meus companys d'altres escoles, el pressupost no és suficient per afrontar la demanda de material específic.

-I finalment, Quines aplicacions sobre Noves Tecnologies pensa que seria important implantar a tots els centres educatius?

Entre tots els companys mestres, ja fa temps que comentem de manera oberta que seria una bona tasca crear una base de dades centralitzades amb algunes informacions rellevants dels diferents alumnes de l'escola com per exemple, reunions amb els pares, entrevistes...etc.

Per finalitzar només ens cal donar-li les gràcies per el seu temps i per la seva disposició en el moment de fer l'entrevista i també per la seva dedicació en aquesta tasca, cada cop més important dintre de les escoles. MOLTES GRÀCIES!!!